POMOC: Testy na ojcostwo i badania medyczne – najczęstsze pytania i odpowiedzi

Masz pytania dotyczące zamówienia kuriera, wyniku, pobrania próbek, płatności? Sprawdź najczęściej zdawane pytania i odpowiedzi na temat zlecania badań genetycznych w testDNA. Poniżej znajdziesz też linki do pytań i odpowiedzi dla poszczególnych rodzajów badań.

 

Jak mogę zamówić kuriera po próbki? (nie dotyczy badań wykonywanych w placówce)

Kuriera po próbki możesz zamówić przez naszą stronę internetową: https://www.testdna.pl/kurier

Panel jest bardzo prosty i intuicyjny – poprowadzi Cię krok po kroku. Znajdziesz w nim wszystkie niezbędne informacje.

 

Zamówienie kuriera jest bezpłatne. Kurier pojawi się pod wskazanym adresem wybranego przez Ciebie dnia (poniedziałek-piątek) w godzinach 8:00-16:00. Przesyłkę można również dostarczyć do punktu UPS

 

Usługa ta nie dotyczy badania pojedynczych wariantów genu MTHFR (C677T, A1289C) za 277 zł oraz badania mutacji genu protrombiny za 217 zł.

Jak dowiem się, czy próbka trafiła do laboratorium?

Jeżeli w formularzu zlecenia badania podasz swój adres e-mail oraz numer telefonu – gdy próbki dotrą do laboratorium, otrzymasz od nas wiadomość SMS/e-mail. W przypadku wysyłki próbek kurierem transport trwa zwykle 1-2 dni robocze (ten czas może wydłużyć się podczas wzmożonego ruchu przesyłek – m.in. w święta).

Jak mogę zalogować do mojego Panelu Pacjenta?

Jeżeli w formularzu zlecenia badania podasz swój adres e-mail oraz numer telefonu – uzyskasz dostęp do Panelu Pacjenta (znajdują się w nim m.in. dane dotyczącego Twojego badania oraz wyniki).

 

Dostęp będzie możliwy po przyjęciu próbek przez laboratorium, o czym zostaniesz poinformowany/-a w wiadomości e-mail/SMS.

 

Aby zalogować się do Panelu Pacjenta, wejdź na stronę https://klient.testdna.pl/welcome

 

Login to adres e-mail podany przez Ciebie na formularzu zlecenia badania. Hasło jest jednorazowe (podobnie jak w przypadku logowania do banku). Będzie wysyłane przy każdej próbie logowania na numer telefonu podany przez Ciebie na formularzu zlecenia badania.

 

Pamiętaj, aby podać takie dane, z których rzeczywiście korzystasz.

Jak otrzymam wynik badania?

BADANIA MEDYCZNE

 

Wynik badania otrzymasz w formie on-line (PDF do pobrania z Panelu Pacjenta).

 

BADANIA NA OJCOSTWO I POKREWIEŃSTWO

 

Wynik badania otrzymasz w taki sposób, jaki zostanie przez Ciebie zaznaczony na formularzu zlecenia badania. Dostępne są dwie formy: wynik on-line (PDF do pobrania z Panelu Pacjenta) oraz wysyłka na wskazany adres listem poleconym.

 

Wynik w formacie PDF posiada elektroniczne podpisy i pieczątki – jest równoważny z wynikiem w wersji papierowej. Jest on dostępny do pobrania przez 30 dni kalendarzowych.

Kiedy i gdzie mam zapłacić za badanie?

BADANIA MEDYCZNE

 

Jeżeli pobierasz próbki samodzielnie: opłacasz badanie w całości na konto laboratorium przelewem.

 

Jeśli próbki pobierane są w placówce: gotówką opłacasz 50 zł za usługę pobrania, a kwotę za badania wpłacasz na konto laboratorium przelewem.

 

Dane do płatności:

 

Laboratorium testDNA

Bocheńskiego 38 A

40-859 Katowice

 

Numer rachunku bankowego (mBank): 16 1140 2017 0000 4602 1308 1295

 

Tytuł przelewu: imię i nazwisko osoby zlecającej badanie + rodzaj badania

 

Dla osób wykonujących przelew z konta zagranicznego:

iBAN: PL przed nr konta

SWIFT/BIC: BREXPLPWMB

 

BADANIA NA OJCOSTWO I POKREWIEŃSTWO

 

Jeżeli pobierasz próbki samodzielnie: możesz od razu opłacić badanie w całości lub najpierw zapłacić tylko za zestaw (u kuriera przy odbiorze, kartą w Paczkomacie, tradycyjnym przelewem), a resztę opłacić na konto laboratorium po przesłaniu próbek.

 

Jeżeli próbki pobierane są w przychodni: najpierw płacisz za usługę pobrania (ok. 100-200 złotych, otrzymasz od nas dokładną informację), a resztę opłacasz na konto laboratorium po wizycie.

 

Dane do płatności:

 

Laboratorium testDNA

Bocheńskiego 38 A

40-859 Katowice

 

Numer rachunku bankowego (mBank): 50 1140 2017 0000 4302 1308 1024

Tytuł przelewu: imię i nazwisko osoby zlecającej badanie

 

Dla osób wykonujących przelew z konta zagranicznego:

iBAN: PL przed nr konta

SWIFT/BIC: BREXPLPWMBK

Czy otrzymam fakturę VAT?

Tak – wraz z wynikiem w Panelu Pacjenta pojawi się faktura VAT na dane zleceniodawcy badania. Jeśli chcesz otrzymać fakturę VAT na firmę, poinformuj nas o tym w momencie złożenia zamówienia.

Jak prawidłowo pobrać próbkę (wymaz z policzka)?

Pobranie wymazu z policzka jest proste, szybkie i bezbolesne. W każdym zestawie znajduje się szczegółowa instrukcja.

 

Czy przed pobraniem muszę być na czczo?

Przed pobraniem próbki do żadnego z naszych badań DNA nie musisz być na czczo.

 

Na ok. 1 godzinę przed pobraniem wymazu z policzka nie jedz, nie pij, nie żuj gumy, nie pal papierosów ani nie zanieczyszczaj jamy ustnej w inny sposób (np. tabletką na gardło).

Jak mogę umówić się na badanie?

Na badanie możesz umówić się w wygodny dla siebie sposób:

Gdzie znajdę dokumenty do pobrania?

Dokumenty do pobrania (formularze zlecenia badania, zgodę na przetwarzanie danych osobowych etc.) znajdziesz pod linkiem: https://www.testdna.pl/formularze-zlecen-badan/

Jak mogę zamówić zestaw do badania?

Zestaw możesz zamówić w wygodny dla siebie sposób:

Najczęstsze pytania i odpowiedzi – poszczególne badania DNA

Sprawdź, listy najczęstszych pytań i odpowiedzi dla poszczególnych badań genetycznych:

 

 

Data publikacji: 31/01/2020, Data aktualizacji: 30/12/2021